// The Diary
Homepage Me Tutorials Affiliates

Tuan Tanah


Ameerah Tasleem binti Ahmad Rahimi
19 years old
Dream to be young always >.<
Be nice and don't mess up with me
Wanna be a responsible daughter and zaujah :)


Salam Perkenalan


Press once only
Exchange links are accepted :)
Do leave your link
No anons
Ads are prohibited
No harsh words


Credits

Template & Skin by : Husnaa
Credit also to : Wani | WHI | C4U | Una | Iqa | Lyene | Tieqa

Them

Luahan Hati
Monday 25 July 2011 | 21:05

..Assalamualaikum..

Kenapa manusia kna ada hati? Knapa manusia kna ada prasaan? Ah! semua tu anugerah Allah. Bsyukurlah wahai sahabat. Tp knpa Allah mngurniakan prempuan dgn hati yg lbih sensitif? Mungkin sbb hati prempuan yg snang d'lmbutkan mnybabkan seorang ibu yg m'maafkan ksalahan anknya yg derhaka, perempuan yg mudah utk jatuh cinta dgn lelaki yg "ska mngayat" dll. Aku juga manusia yg ada hati & perasaan. Setiap manusia ada jodoh tp adakah setiap manusia mmpunyai teman sejati?? Hah! sukarnya aku nk mnemui jawapan utk penyakit aku kali ni. Penyakit hati mungkin boleh diubati dgn bertasbih kpd Allah tp aku seolah-olah belum menjumpai ketenangan yg sbenar. Bdosa kah aku mnyimpan dendam wlaupun secalit?

Isnin (25/7/2011)
-Aku dtg skola cm biasa ari ni tp ntah psaipa aku rsa ari ni cm lain ja. Xpa la..
-Waktu blk drpd perhimpunan, ustazah azizah smpat tgk aku. Aku hrap sgt tanggapan dia dkt aku yg aku ni org yg xdgr ckp dh brubah. Aku nk buktikan wlaupun aku byk sgt tekanan dlm kluarga tp aku tetap boleh maintain result aku. Aku senyum tp dia xbls. Mgkin ja dia xnmpk. Xpa, apa pun tanggapan dia, aku redha Ya Allah.
-Waktu rehat aku mkan cm biasa. Tp J-Kowt semua xmau mkan. Diet la ktakan. Dlm group tu, aku sorg je yg ssah ckit nk tolak mkanan. Sbb tu la, kira aku ni pling gemuk dlm J-Kowt. Aku sbnrnya xkisah semua tu sbb aku xkan ptah semangat slagi aku terasa hati. Setakat ni blum ada yg prnh tgur psl bdan aku yg gemuk & tabiat ska mkan aku tuh. Ntah psaipa td, I tetiba bminat nk bca psl diet2 ni. Hurm, xhbis2. Klau dh kurus tu, nk diet bg xda isi ka? Xpa la asal dia bhagia. Tetiba ja M tgur "J-Kowt semua diet, ampa sorg ja yg x diet"<---- Terasa tp smbunyikan prasaan sbb aku ni bkn bdk yg emo sgt. Last2, dia tegur aku psl bdan aku yg gemuk & tabiat aku tuh~ Ah! xleh ka simpan je dlm hati yg kmi ni gemuk. kmi tau la kmi ni mmg gemuk. xpayah la nk tmbh garam kt luka. nsib baik la aku ni org yg cpt cool. aku senyap jap utk cool blk tp M prasan aku t'snyap skejap. Dia pun kta "spa nk pujuk dia, kmi xreti nk pujuk" dpn2 aku.. Hah! aku xkisah la klau xmau pujuk sbb ampa bkn tau pjuk pun tp psaipa nk pnaskan blk hati kmi?? ssah sgt ka nk dk diam smpai hati kmi btul2 cool. klau la hbaq kt dia psai ni, cma 1 ja jwpn yg mnyakitkan hati iaitu "ada kmi kisah"... Geng J-Kowt yg lain pun sma ja.. J xska hiraukan aku klau aku nk cita psl msalah aku sbb mgkin dia rsa aku ni beban utk dia. Aku bleh nmpk kot kt mata dia & cra dia lyn aku. Seolah-olah "aku mluat dgn ang tau"...

Ya Allah! Kau kurniakanlah teman kpd ku utk ku luahkan sgala msalah yg terbuku dlm kpala ku ni. Aku bsyukur krana setelah 14 tahun aku hdup, prtama kli aku dpt kwn baik dlm hidup. Aku bsyukur sgt dgn semua tu tp semua tu xkekal. Boleh ke aku lpskan tekanan dkt pokok sja smta2?? Aku bnsib baik sbb msih ada mnusia yg mmhami aku. Y, tima kasih sesangat sbb slalu dgr luahan hati dri yg xsbrapa ni. Tima kasih sbb bntu aku wlaupun aku ni kdg2 emo sgt. Kdg2 aku jeles dgn N, sbb dpt kwn baik dgn Y. Mungkin smpai besar la, aku akan trus jeles dgn pshabatan org lain. Wallahu'alam.


|