// The Diary
Homepage Me Tutorials Affiliates

Tuan Tanah


Ameerah Tasleem binti Ahmad Rahimi
19 years old
Dream to be young always >.<
Be nice and don't mess up with me
Wanna be a responsible daughter and zaujah :)


Salam Perkenalan


Press once only
Exchange links are accepted :)
Do leave your link
No anons
Ads are prohibited
No harsh words


Credits

Template & Skin by : Husnaa
Credit also to : Wani | WHI | C4U | Una | Iqa | Lyene | Tieqa

Them

Twitter Friends
Tuesday 12 March 2013 | 19:50


satu lagi entry merapu. thanks bg siapa2 yg x nk bca. serius x desperate nk bg orang baca. so, tajuk kali ni random jugak.  entry kali ni aku nk crita psl semua manusia yg slalu muncul kt timeline aku dan depa follow aku blk. yeay, thanks *tunduk 989 darjah*

so, org pertama yg aku nk cerita ialah pnyebab aku buat entry ni. aku buat entry ni gara2 manusia cold dan mysterious yg nma illyana. tp aku pggil yana. dia sma tua dgn aku. msa aku knal dia mula2 dlu, aku brmusuh dgn dia. sbb kpop. ya, aku jahil lg msa tu. tp msa form 2 bru aku start ckp dgn dia. dan bru la aku tau yg kmi ni cma slh faham ja. pftt. abaikan smua bnda tu. berbalik kpd yana, dia ni misteri bak kata b2st. dkt skolah dia nmpk mcm kurang kasih syg. lol. tp kt twitter dia nmpk mcm sorg fangirl 1D yg xdk la fanatik sgt tp fanatik la jgak. tp yg lainnya, bila dia dkt twitter, dia mcm hidup dlm sbuah kotak. dia hidup sorang2. forever alone. dan dia ska tidak dikenali. tkar username, tkar apa twitcon apa smua. being anonymous.agak lawak jgak. tp biarkan sbb dia mmpu. k, yana. ckup takat ni kutuk2. sila smbung tweet. ;A;

org kedua ialah kawan baik aku sndiri. nama dia anis. aku yakin dia xkan baca entry ni. so, aku ambik ksmpatan nk kutuk2 dia sikit. dia ni.. hurm.. dia ni lahir kt kl. duduk kt kl smpai dia drjh 4 then pindah perlis. ayah dia org perlis. tp dia x mau mngaku yg dia org perlis. ya, dia ni sgt pelik. dia hnya mngaku dia org kl. biarlah, dia mmpu. hurm, dia ni kt twitter pun jnis prngai pelik jgak. klau kt skolah, aku knal la prngai dia. ska berangan, ska crita bnda2 yg mrapu. kdg2 tu dia crita bnda yg sma ja kt aku. dan aku stiap kli akan ckp "weh anis. hang dh crita" dan dia akn gelak. pfftt. penat ada kwn pelupa cmni. haha. k, kt twitter dia ni.. bg aku la.. dia ni crazy fan girl. bdk minat kpop. stiap hari tweet psl kpop, shipping couple, abs apa kejadah tu. normal kot bg kpoppers. hurm, ntah la. biarkan klau dia mmpu. birthday dia 15/3 iaitu 3 hari dri skrg. yay, mmg aku tgh prepare hadiah pun. hrap dia x bca :3

manusia sterusnya.... beri tepukan utk bdk jauh.. haha, lwk ja. dk 1 perlis ja pun. k, dia ni mmg aku knal drpd twitter. sapa lg klau bkn fatihah. aku knal dia pun sbb aku brani reply tweet dia. klau x, smpai bila pun aku tetap akn x knal dia. dia ni bkn bdk skolah aku. bdk agama arau. kt perlis ada 2 skolah agama ja .__. then, msa birthday aku tu, aku mintak number dia. call dia dan sembang smpai telinga panas. aku pun x sangka aku bleh rapat dgn dia sbb twitter. huhu. dia ni jnis pemalu sikit. tp dia pandai. setanding dgn najwa -bdk pndai skolah aku-. aku bkn staraf dgn dpa. lol. tp bezanya fatihah ni pndai jgak merapu. najwa lbih kpd matang dan melawak sedang2 ja.

kemudian, sila hampar karpet merah dkt sorg lg manusia atau alien yg agak rapat jgak dgn aku kt twitter bernama izzraif. tp dia ni byk sgt nickname. izzy, sardin, ixxy, alien. smua tu bg kt dia la. smua dia sapu. dia ni senior. bkn senior aku tp senior fatihah. dpa skolah skali. dia ni tgh tggu spm. so, msa dia byk dihabiskan utk rosakkan mata sndiri. buat apa lg, online twitter la. berbalik kpd alien, aku smpai skrg xleh nk tafsir dia ni alien cmna. cma aku dh nmpk la sikit side dia yg bagus sikit. dia ni agak caring. mohon sapa2 yg bca ni jgn salah anggap. aku tafsir brdasarkan apa yg aku nmpk k. dia ni la yg bg gelaran AT dkt aku. dia suka brgaduh dgn kak wani. mcm anjing dgn kucing. bertengkar x kira masa. tp kawan baik. aneh jugak la tgk dpa. mcm ada yg x kena. mcm mintak pnyepak ja aku tulis cmtu kn. haha. mohon kak wani simpan balik pinggan mangkuk tu ;O;

next, dh alang ckp psl dia, aku terus cita psl dia. okey, dia ni senior aku. nma hazwani. tp aku hormat dia. so, aku panggil kak wani jelah. haha. tew, tunjuk baik plak. aku knal k wani drpd aku skolah rndah lg. dlu aku ingt lg dia masuk lompat jauh. aku yg tlg kira lompatan dia. agak jauh jgak la. msa tu dia rock oo. pkai sluar yg jnis mlekat tu. haha, msa tu la rock. lps msuk skolah mnengah, dia dh baik. kot. xtau nk kata la. tp aku x prnh ckp dgn dia smnjak aku skolah rndah. msuk skolah mnengah, msa aku form 3 iaitu thn lps bru aku start ckp dgn dia. tu pun sbb aku p mlm kasihnya ibu tu. dia pun buat video jgak. msa dk brkmpul dlm blik hotel tu, aku smbang dgn dia. x sgka dia suka merapu jgak. lps tu brulah aku knal dia ni org cmna. sempoi, gila2 tp agak lemah lembut jgak la. ya, org ska kata dia ni kasaq smpai pggil dia abe. hahahha. lawak btol. tp kali ni aku puji la dia sikit. dia mmg baik. huhu

mangsa sterusnya ialah shazwani. kt skolah aku pggil dia wani. tp kt dlm twitter aku akan pggil dia noni atau wani. sbb utk bezakan dia dgn senior aku tu. aku rapat dgn dia ni msa mlm qiyamulail kt skolah. msa tu form 1. kmi duduk blkg then dia dk tnya birthday aku bila. aku pun jwb dgn bangganya "7 Jun". dia pun snyum dan dia jerit "Yeay, sma!" haha. lwk la msa tu. mlm tu aku terus duduk dgn dia smpai la supper. esok pagi pun aku dk dgn dia. slps tu aku rapat jgak dgn dia. kdg2 bila dia ada problem dia crita kt aku. aku pun ada la crita dkt dia sikit2 psl aku. tp org pelik jgak sbb apa aku bleh rapat dgn dia. yalah, aku x prnh pun skelas dgn dia. haha. xpa, aku brkawan dgn smua org :) oh, wani ni jnis mcm aku jgak. ska mrapu dkt twitter. mmg kmbar la katakan. dia ni baik dan menjaga adab la jgak sbgai muslimah (apa yg aku nmpk). mohon wani tutup hidung yg dh kembang xD

then, kak aida. dia pun senior aku kt skolah. aku mmg x prnh ckp pun dgn dia kt skolah (msa dia form 3 smpai form 5). tp smnjak aku form 3 (derek msa form 3), group smkap mnang hiwar mnengah atas dgn mnengah rndah. dia wakil hiwar mnengah atas msa tu. then, msa ada latihan dkt pusat latihan (aku lupa nma tmpt tu tp dk tpi maad) bru la aku ckp dgn dia. aku ambik gmbr dgn dia lg msa ats van. aku msih simpan gmbr tu. hewhew. satu ja nk ckp, twitcon dia lawak gila. gmbr laki gedik tu mnjerit smbil goyang2. adik aku tgk, gelak smpai terguling. hahahaha. di twitter dia agak peramah. dan baik jgak :)

lepaih tu, lelaki yang malang jatuh kpd encik anas. aku pilih brdasarkan interaction aku. since nama dia ada, so aku tulis la psl dia. erm, dia ni. aku x knal dia sgt. tp aku knal dia sbb dia kwn dgn izzy. aku ingat lg lps kmi saling follow tu, izzy tgh mintak link yg msa mlm kasihnya ibu tu. aku ada brlakon dlm video tu. aku xmau bg link dkt izzy. lps tu, anas tweet lebih kurang cmni "Sy nk link" dgn gmbr trollface. aku pun trkejut dan aku bg jelah lps tu. then, aku ska jgak brgaduh dgn dia kt twitter. tp xdk la smpai nk brtumbuk. lol

seterusnya ialah kak jiha. dia ni pun aku knal drpd skolah rndah tp aku x prnh ckp dgn dia. aku just anggap dia ni sorang yg 'wow' sbb dia pndai speaking. then msa skolah mnengah pun sma. aku start ckp dgn dia pun lps yana dgn najwa msuk debate skali dgn k jiha. aku ckp dkt yana yg aku x prnh smbang dgn k jiha. dia pun crita atau aku pun x pasti. lps tu k jiha tgur aku kt warung jemaah. then, bru la aku start ckp dgn dia smpai skrg aku dh bleh smbang dgn dia. dkt twitter, dia mmg aku tabik btul ah. tweet 98% english. and dia ni pun mmg pminat 1D. so, mmg ngam la dgn bakat english yg dia ada tu kn. k, aku x pndai english *kuis rumput*

aku pnat nk tulis byk2. ni jelah yg penuh dkt timeline aku. sapa2 yg nk aku tulis psl depa, mintak ja. nnti aku update blk post ni. haha. x nak la semakkan dashboard org. hewhew. bajet blog rmai sgt org follow. haha, nvm abaikan. jom makan. assalamualaikum :)


|