// The Diary
Homepage Me Tutorials Affiliates

Tuan Tanah


Ameerah Tasleem binti Ahmad Rahimi
19 years old
Dream to be young always >.<
Be nice and don't mess up with me
Wanna be a responsible daughter and zaujah :)


Salam Perkenalan


Press once only
Exchange links are accepted :)
Do leave your link
No anons
Ads are prohibited
No harsh words


Credits

Template & Skin by : Husnaa
Credit also to : Wani | WHI | C4U | Una | Iqa | Lyene | Tieqa

Them

Hukum Menyambut Valentine
Wednesday 13 February 2013 | 21:55


sekarang ni nampak macam ramai umat Islam di Malaysia yang dah sedar tentang hukum sebenar menyambut valentine atau hari kekasih. memang dah ramai yang tau. okey, tak payah bajet nak buat entry. haha. eh, biarlah. alang-alang dah buat kan? >.<

tapi kenapa valentine tak boleh sambut eik? oh, jadi orang johor tetiba. so, ini sebab dia :
"Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22-24 Nov 2005 telah membincangkan hukum Orang Islam menyambut perayaan Valentine's Day. Muzakarah berpandangan bahawa ajaran islam amat mengutamakan kasih sayang dan tidak ada hari tertentu di dalam Islam bagi meraikannya. Oleh itu, muzakarah bersetuju memutuskan bahawa amalan merayakan Valentine's Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam. Roh perayaan tersebut mempunyai unsur-unsur Kristian dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang dalam Islam"


Berkata Peguam Zulkifli Nordin (peguam di Malaysia) di dalam kaset 'MURTAD' yang mafhumnya :-
"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM!!! Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini kerana hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol..
jadi dah terbukti haramnya perayaan valentine day atau hari kekasih tu. sama-samalah kita sebarkan. wallahua'lam. assalamualaikum :)


|